Om

På startsidan finns länkar till aktuella sidor om föreningen (hemslojden.org).

Detta är en dokumenterande hemsida om det arbete som gjorts i föreningen sedan 2014. Hemsidan heter halmstadshemslojdsforening.se.

Kvinnors arbete har ofta inte dokumenterats och därför skapar vi just en dokumenterande hemsida.

I början av 2021 sökte och fick Harriet Axelsson medel från Brita och Sven Rahmns stiftelse för att konstruera en hemsida i första hand för att dokumentera det arbete som vi bedrev i föreningens regi med binge. Detta har sedan utvecklats till att kunna omfatta även annat arbete. En hemsida möjliggör länkar mellan mönster, diagram och plagg. Efter flera försök så träffade Harriet Axelsson på Roger Westerberg och därefter har de haft ett fruktbart samarbete om hur sidan ska se ut.

På årsmötet 2024 visades hemsidan för första gången mer officiellt och den planeras att öppnas före sommaren 2024. Hemsidan innehåller även en sida som kräver medlemskap i hemslöjden. Den innehåller diagram över bingemönstren samt de böcker och häften som är utgivna sedan 2016. Hela sidan kommer att öppnas innan alla diagram är klara.

Lösenord skickas ut till medlemmar i Halmstads hemslöjdsförening. Övriga medlemmar i hemslöjden får lösenord efter att ha skickat en skärmdump på sitt medlemskap i en hemslöjdsförening till hemslojd.halmstad@gmail.com

Föreningens arbete går att följa i verksamhetsberättelser sedan starten på det första årsmötet som lokalförening 2015.

Verksamhetsberättelser i PDF

Verksamhetsberättelse 2014