Halmstad Slott

Halmstads hemslöjdsförening har sedan 2023, genom Halmstads kommuns försorg, lokaler på Halmstad slott tillsammans med två andra föreningar Gamla Halmstad och Halmstads Idrottshistoriska förening under rubriken Kultur på slottet. Tillsammans har vi utställningar med olika teman. November 2023 – februari 2024 är temat Vinter. Utöver bilder på Halmstad i vinterskrud så finns det skidor mm. Hemslöjdsföreningen bidrar med täljda fåglar, sådana som vi ser vid fågelbordet samt förstås stickade varma plagg, många i bingemönster.

Tidigare teman på utställningar:
Nöjesliv i Halmstad . Hemslöjden påpekade att ”När ni andra går på krogen så slöjdar vi” och visade olika slöjdalster.
Kungligheter i Halmstad. Hemslöjden visade Margaretamössan samt bilder på våra kungligheter, t ex i samband med Eriksgatan när drottning Silvia fick en poncho i binge, stickad av Margit Asterling mm. Foton från utställningen är sparade i en pärm.

För öppettider se Destination Halmstad.

Välkommen!

Länk till de böcker vi har i biblioteket på Slottet